Maak optimaal gebruik van jouw virtuele tour

April 23, 2019

Een virtuele rondleiding zorgt niet alleen voor 40% meer bezoekers maar het zorgt er ook voor dat je hoger scoort in Google. Ook niet onbelangrijk, je neemt een drempel weg bij potentiële klanten. Ze zullen het gevoel hebben dat ze jouw zaak al kennen en dus veel makkelijker binnen stappen. Deze voordelen geniet je natuurlijk enkel en alleen als je ook optimaal gebruik maakt van jouw virtuele rondleiding.

 

40% meer bezoekers

 

Communiceer op je social media kanalen over jouw virtuele tour. Maak er een leuke post over die de aandacht trekt om zo mensen naar jouw virtuele tour te lokken. Promoot ook dit bericht en target jouw doelgroep. Zo krijgen de juiste mensen de post te zien. Je krijgt dan automatisch meer interactie en website bezoeken. Bezoekers zullen onder de indruk zijn en deze ook gaan delen. Zo krijg je niet alleen online veel aandacht maar ook offline zal er over gesproken worden.

 

Stuur een nieuwsbrief uit naar alle e-mailadressen in je database. Een virtuele tour is zo leuk om te doen dat ook reeds bestaande klanten meerdere malen zullen terugkeren naar jouw website om nog eens rond te kijken. Daarnaast bevat je database vaak ook e-mailadressen van potentiële klanten die ooit interesse toonden. Zij hebben nog maar één duwtje nodig om echt klant te worden.

 

Zorg er in elke communicatie voor dat je een call-to-action gebruikt die mensen naar je website leidt.

 

Scoor hoger in Google

 

 

Je hebt de perfecte communicatie de wereld in gestuurd en bezoekers stromen toe op je website. Nu moet je er natuurlijk voor zorgen dat je virtuele tour ook makkelijk vindbaar is. Bezoekers moeten in een paar seconden kunnen vinden wat ze zoeken of ze zijn weer weg. Als je dus je website niet goed inricht dan kan dat een negatief effect hebben op je ranking in Google.

 

Menu

 

Als je kan zet dan een button in je menu die linkt naar de virtuele tour van je bedrijf. Best is wel om niet meer dan 5 buttons toe te voegen aan je menu. Even een extra tip, verwijder de home button uit je menu. Je logo linkt terug naar je homepagina en dat weten je bezoekers ondertussen wel.

 

 

Is je menu geen optie omdat er al zoveel buttons staan dan is een submenu wel een mogelijkheid. Je ziet het vaak op website. Boven het hoofdmenu staat dan nog een extra menutje dat iets minder opvalt. De pagina's die hierin worden weergegeven zijn doorgaans minder belangrijk maar je ziet ze we onmiddellijk staan bij het openen van de website.

 

 

Slider of header

 

 

Als je gebruik maakt van een slider of header image dan zou je eventueel kunnen overwegen om deze te wisselen en je virtuele tour rechtstreeks zichtbaar te maken vanop je homepagina.

 

Een andere optie is om een button te integreren in een opvallende kleur. Zo stuur je bezoekers vlot richting je virtuele tour. Zorg er wel voor dat er verder niet veel afleiding ontstaat rond deze button. Anders heeft het uiteraard geen effect.

 

Integratie

 

Moderne websites bevatten meestal pagina's die netjes opgedeeld zijn. Heb jij bijvoorbeeld een stukje over on op je home pagina link dan ook daar naar je virtuele tour. Als je een toonzaal hebt kan dat bijvoorbeeld bij het stukje toonzaal. Heb je en restaurant dan kan dat bij de foto's die je weergeeft enzoverder.

 

 

Het hoeft ook niet altijd een link te zijn. Je kan ook gewoon jouw virtuele tour integreren in het gedeelte over ons. Je krijgt van ons een link naar je virtuele tour maar ook een iframe. Dit is wat je nodig hebt voor de integratie. Bezoekers kunnen dus meteen aan de slag. Bovendien ziet het er ook leuk uit en het is toch iets anders dan een saaie statische foto.

 

Een combinatie van bovenstaande is uiteraard ideaal. Je effect zal maximaal zijn en de resultaten daarvan zal je snel kunnen zien.

 

Offline

 

De digitale wereld is in dit gegeven natuurlijk ontzettend belangrijk maar ook offline kan je gebruikers doorsturen naar jouw virtuele rondleiding. Denk maar aan een qr-code op jouw visitekaartje. Simpelweg scannen en voila de persoon kan rondkijken in je zaak. En of ze dat zullen doen want we weten toch allemaal hoe nieuwsgierig we zelf zijn. Deze qr-code kan je eventueel toepassen op al je drukwerk. Doe het zeker voor je flyers, folders en brochures.

 

Online en offline, het zijn communicerende vaten. Pas het beiden toe voor de grootste impact.

 

Nog vragen over hoe je de communicatie over je tour het best aanpakt geven wij jou graag tijdens een gezellig telefoongesprek of via mail. Bel of mail ons dus zeker moest je twijfelen.

 

 

 

 

 

Please reload

Uitgelichte berichten

21 VR supertips voor uw bedrijf.

July 27, 2020

1/3
Please reload

Recente berichten

May 12, 2016

Please reload

Archief
Please reload

Zoeken op tags
Please reload

Volg ons
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square

CONTACTINFORMATIE

Bedrijfsfotograaf: 360D 

Adres: Veldweg 17

2490 Balen (Kempen)

Tel: 0478 210 494

Email: info@360d.be

Website: 360d.be

  • Black Facebook Icon
  • Black YouTube Icon

Groeien met uw zaak? LAAT HIER JE NAAM EN EMAILADRES ACHTER.

Uw gegevens zijn veilig bij ons!

© 2016 by DVW